Dropshipping i XML

Dropshipping

Co to jest dropshipping?

Dropshipping to model logistyczny sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. Rola sklepu w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę towaru do klienta.


Oto korzyści jakie możesz osiągnąć dzięki naszej usłudze dropshipping-u:
- pozbycie się problemu pakowania i wysyłania paczek
- oszczędność czasu
- brak problemu magazynowania towaru
- szybkość dostawy paczki do klienta
- możliwość skupienia się na innych aspektach biznesu

 

Jak to działa?

1. Otrzymujesz zamówienie od klienta detalicznego w Twoim sklepie.
2. Zamawiasz  produkty w naszej platformie.
3. Hurtownia wysyła zamówienie do klienta w Twoim imieniu.

 


Najczęściej zadawane pytania?

Jak dokładnie przedstawia się model dropshippingu w hurtowni MOLOS?

Po otrzymaniu zamówienia od klienta sklep dokonuje zakupu na naszej platformie. Jako miejsce dostawy wskazuje adres swojego klienta. Produkty sprzedawane są w widocznych cenach hurtowych. W przypadku dropshippingu zostanie doliczony dodatkowy koszt przesyłki (29PLN brutto za każdą paczkę w przypadku, kiedy wysyłka realizowana będzie kurierem hurtowni lub 3,50PLN gdy towar wysyłany jest kurierem zamawiającego sklepu). Ilość paczek ustalana jest przez pracowników MOLOS po złożeniu zamówienia.  Informacja o koszcie dostawy przysyłana jest do akceptacji zamawiającemu drogą elektroniczną. Dalsza realizacja zamówienia następuje po jego akceptacji. Do zamówienia wystawiana jest, zgodnie z dyspozycją, FV lub paragon fiskalny, do pobrania z naszego serwisu. Po otrzymaniu płatności zamówienie wysyłane jest do klienta ostatecznego.

 

Gdzie wysłać etykietę do zamówienia realizowanego przez mojego kuriera?

Etykiety prosimy przesłać na adres etykiety@molos.com.pl

 

Czy hurtownia w przypadku wysyłki do klienta nie dorzuca swoich ulotek, używa taśmy firmowej itp.?

Do przesyłek nie dołączamy żadnych własnych materiałów reklamowych, nie kontaktujemy się z Państwa klientem, nie wykorzystujemy również jego danych. Jedynie na liście przewozowym jako nadawca widnieje Molos. Zależy nam na rozszerzeniu sprzedaży w modelu dropshippingowym wśród licznych odbiorców - plan działania jest długoterminowy dlatego aby był skuteczny zobowiązujemy się przestrzegać ustalonych zasad współpracy.

 

Czy paczka wysłana do klienta będzie zawierać dane mojej firmy?

Wysyłane przez nas paczki mogą zawierać materiały reklamowe/informacyjne sprzedającego. Jest to naszym zdaniem wręcz wskazane, ponieważ podnosi wiarygodność sklepu. 

 

Czy do wysyłanych paczek dołączony jest paragon/faktura?

Nie. Wysyłane przez nas paczki nie zawierają dokumentu zakupu. To sprzedawca ma obowiązek    udokumentować transakcję. Dlatego dokument zakupu sprzedający musi dostarczyć klientowi we własnym zakresie. Proponujemy zwrócić uwagę na możliwości wysyłania paragonów/faktur drogą elektroniczną.
 

Czy jest możliwa integracja sklepu z hurtownią MOLOS?

Tak. Udostępniamy plik xml zawierający informacje o produktach i ich orientacyjnej dostępności. Plik jest aktualizowany kilka razy dziennie.

 

Co z reklamacją towaru?

Jak informujemy wcześniej nie kontaktujemy się bezpośrednio z klientami. Kupujący powinien zgłosić  reklamacje do sklepu, w którym dokonał zakupu, a ten dalej do nas. Jedynie w przypadku zwrotów
dopuszczamy możliwość odesłania przesyłki bezpośrednio na nasz magazyn.

 

Jaka jest minimalna kwota zamówienia?

Nie ma minimalnej kwoty.

 

Jakie są możliwości zapłaty za produkt w modelu dropshipingowym?

Szybka płatność PayU.

 

Czy Molos odpowiada również za kontakty z klientem ws. zamówień?

Nie. Tym zajmuje się sprzedawca.

 

Czy asortyment Molos będzie się z czasem rozszerzał?

Tak. Cały czas pracujemy nad poszerzaniem naszej oferty.

 

Pliki do pobrania:

Umowa w zakresie współpracy w modelu Dropshipping.pdf

Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych do dropshippingu.pdf

 

Integracja XML

Naszym Klientom oferujemy dostęp do plików XML umożliwiających integrację naszej aktualnej oferty z zewnętrznymi systemami sprzedaży.

Dzięki plikowi xml możliwe jest szybkie i wygodne przygotowanie własnej oferty na dowolnej platformie sprzedaży obsługującej taki format  plików, oraz automatyczne zarządzanie tą ofertą.

Za dostęp do pliku xml pobierana jest jednorazowa opłata aktywacyjna w wysokości 299PLN netto.

Plik służący do wczytania pełnej oferty hurtowni zawiera:
- nazwy produktów
- ich symbole w systemie MOLOS
- numeryczny kod kreskowy
- opisy
- linki do zdjęć
- ceny
- stawki vat
- kategorie
- stan magazynowy
- producent

Plik generowany jest raz dziennie, nie ma limitu pobrań.

Plik służący do aktualizowania stanów magazynowych zawiera:
- symbol w systemie MOLOS
- dostępność
- cena netto
- cena brutto
- stan magazynowy

Plik generowany jest co godzinę, nie ma limitu pobrań.